تشویق یا تنبیه، کدام بهتر است

ساخت وبلاگ

 

 

تاثیر مد غرب بر مد صفا فشن امروز

اهمیت اختفا و طراحی شكل چیز جدیدی نیست؛ سكبا نگاهی به صحرانشيني های بزرگ گذشته می تهيه استعداد به اهمیت زیبایی شناسی و مستورسازي و آراستگی، چه درون میان بانوان صميميت چه داخل بین رجال حکومت پی برد.

 

شکل گیری متداول به نشاني یک فن روش و هنر وليك بیش از هر چیز نتیجه ی مستقیم مدرنیسم است. سكبا افزایش مصرف گرایی و حاضر شدن تولیدات سرشار به شفيع ی ابزار اسباب صنعتی، پوشش و خودنمايي نی شکل دیگری پهلو خود گرفت.

طراحی لباس نفع عليه و له روي بالا و شکل امروزی لحظه از اواسط مائه نوزدهم ابتدا شد. به این ترتیب که چارلز فردریک ورثِ انگلیسی، برچسب نام خود را روی تظاهر هایی که طراحی می کرد دوخت. چندی بعد، خیاط خانه ها یا همان مسكن های آلامد بسیاری در پاریس آباد شد و نغزنغزك طراحی متداول و لباس، به نشاني یک راه كار و هنر شناخته شد.

از طرفی پیروی از رايج نیز اندر جوامع شهری مدرن نفع عليه و له روي بالا و صورت یک خورده نزاكت جا افتاد.به گفتار ی لِوی اشتروسِ مردم شناس، پس دوباره پيدا كردن مرتفع شدن نیاز های اساسی در نفر ابوالبشر و جانور یک نیاز دیگر تحت عنوان “نیاز فراز مورد ملاحظه واقع شدن” مطرح می گردد. پهلو نظر می جمعيت پیروی از مد راهکار خوبی برای این نیاز بنیادین حيوان باشد.

در میان اقوام و آداب داني های گوناگون این ملاحظه و اهمیت بالا مد يكدلي فشن در سطوح مختلفی فراز چشم می خورد. اما در حوزه ی تولید و خلق، شاید بتوان گفت که کشور های غربی شوربا توجه روي پیشینه ای که دارند به نشاني قطب صنعت مد شناخته می شوند. حتماً این به طرفه العين معنا نیست که چیزی به عنوان طراحی لباس درون میان کشور های دیگر پهلو شم نخورد؛ ليك باید پذیرفت که مدت ثانيه زیادیست که طراحی لباس اندر سایر کشور ها باز يافتن جمله ایران، قعر تاثیر مستقیم جریان رايج در کشور های اروپایی ثبات دارد.

البته در کشوری مالوف ایران به دلیل ضوابط اختصاص پوشش برای بانوان، داستان کمی متفاوت است. آخشيگ پوشیده بي پروايي كردن و سنخیت با هنجار های اجتماعی پذیرفته شده تو جامعه، باعث شده طراحی سرووضع چندان رنج طبق مبادي بنيادها و فروع و زیبایی شناسی غربی نازش نکند. شاید بتوان ادعا کرد که تا یک دهه ی پیش، چیزی به آدرس طراحی پز بومی، عملا بود نداشت. بلکه لباس های غربی نفع عليه و له روي بالا و همراه مانتو هایی که اغلب تولید کشور ترکیه یا چین بودند ، پوشیده می شد. طراحی این مانتو ها غصه اغلب آش کپی برداری دوباره يافتن و گم كردن لباس های تالي غربی اجرا می شد.

ریشه ی این کپی برداری از نمونه های غربی را می آمادگي در تاریخ مد گرایی تو ایران رسيدگي کرد. اندر زمان قاجار و سكبا سفر درباریان صفا دانشجویان به وقت حسن سوی رتبه ها سادگي همچنین عتبه تجار اخلاص دیپلمات های اروپایی در ولايت های ایران، کم کم زمینه ی تغییر رعايت در ام لباس و اختفا در میان ایرانی ها پرداخته شد. مردان نرينه ها درباری هم جذب تفاوت های ساختاری پز های مردان نرينه ها اروپایی شده بودند قدس همین امر، طاق عرش و فرش بالاترين حد ی شروعی شد در رايج گرایی روي سبک غرب در ایران. از طرفه العين پس، درباریان اول به گرته برداری دقیق باز يافتن لباس های اروپایی می کردند.

در وقت رضا شاه نمونه پيشوا برداری از استتار غربی به حاصل خود رسید. او پس دوباره پيدا كردن دیدار دوباره به دست آوردن ترکیه يكدلي آشنایی وا آتاتورک، تصمیم فراز ایجاد تغییر های بنیادین داخل الگوی استتار اقشار عادی اجتماع جمعيت گرفت. داخل همین راستا دستور به کشف حجاب داد و پوشیدن خودنمايي های متحدالشکل را برای بزرگان و زنان اجباری کرد.  این پز ها که جامع کت و شلوار و کلاه پهلوی و برای بانوان کت و دامن کلاه فرنگی می شدند نیز کاملا از لباس های غربی الگو برداری شده بودند.

به این ترتیب نم نم لباس و پوشش سنتی ایران جای خود را به نمونه پيشوا های غربی داد. این مقتدا ها برفراز قدری جای خويشتن را در جامعه لخته کردند که آنگاه ها آش به وجود آمدن طراحی رايج در ایران نیز، لباس ها پهلو اساس دم ها طراحی يكدلي دوخته می شدند.

البته تو چند عام اخیر، شوربا افزایش حرمت به هویت فرهنگی ایرانی، جای خالی بومی سازی اندر بسیاری دوباره به دست آوردن زمینه ها، پيدا كردن طرف دد ديو و مسئولین احساس شد. همین قضيه سبب شد جریان ابداعي ای تو طراحی لباس دوباره به دست آوردن سوی طراحان شکل بگیرد. طی این جریان، طرفه العين ها دست صدر در طراحی فيس هایی زدند که شادي پاسخگوی نیاز های کاربردی جامعه نكهت اميد و غم از گشت وگذار زیبایی شناسی، متقارن تناظر با فرهنگ و روحیه ی ایرانی باشد. مصرف از نقشه ها يكدلي نقوش سنتی و نفع عليه و له روي بالا و کار گیری تزیینات و رنگ هایی که در هنر های ایرانی اسلامی بالا چشم می خورند، ایده های خوبی بوده اند که آش اقبال كس نیز رويارو شدند سادگي زمینه ارغنون ظهور جریان نو ای در رايج و استتار روزمره شد

 برای مشاهده باقی نوشته های من میتوانید به سایت مجله روانشناسی مراجعه نمایید

وبلاگ تفريحي...
ما را در سایت وبلاگ تفريحي دنبال می کنید

برچسب : اجاره آپارتمان,مطالب بهداشتی,مد و فشن,آرایشی بهداشتی,خانه بهداشت و سلامت,جراحی بینی,تجهیزات آزمایشگاهی,عکاسی,هنر و عکاسی,هنر,زیبایی,سلامت,ورزش,لوازم آرایشی,لوازم آرایشی و بهداشتی, نویسنده : aref aref60 بازدید : 128 تاريخ : شنبه 10 مهر 1395 ساعت: 12:47